شهید علمی فرمانده سپاه پاسداران نقده

شهیدی به نام من
شهید علمی فرمانده سپاه پاسداران نقده
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۵ ارديبهشت ۹۳، ۰۰:۳۲ - ن. علمی نیک
    احسنت
نویسندگان

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

ویژگیهای شهید :

هوش سرشار شهید علمی از همان آغاز اطرافیان را بر آن داشت تا در تربیتش توجهی خاص بکار برند.
احیا کننده شریعت و از بین برنده  بدعت بود.

و..................زهد صمیمیت و صفا سراسر وجودش موج میزند . ساحل را می ماند امواج را با تمام وجود پذیراست گوئی قانمتش تندیس مهرباین و الفت است . حریت را معنائی دیگر می بخشد . ازاد رها ارام لب به یخن می گشاید تا گوش می شوی قدم به دنبال ارامش و ازادگی با تمام واژه های سرخ به دریای بی کران زندگی انسان ازاد را با مرگ پیوندی نیست .

چرا که عدم سر انجام ازاده مسلمان نیست . یا علی گفت و تلاش اغاز کرد . یا علی گویان کجا مرگ ؟ انجا که ستم هست مقاومت نیز هست . بدیهی است که مردمان بر علیه این ظلم و ستم به پا خیزند .
و دیگر اینکه ارزش نهادن به نام مبارک ائکمه اطهار سلام الله علیها برده میشد دست بر سینه میگذاشت حالت سلام به خود میگرفت سلام و صلوات ان معصوم را به زبان جاری می کرد . و نسبت به فقها و حکما و حکمشان احترام و ادب زیادی داشت .

سال 1354 در این سالها بود که پائیز عمر رژیم سلطنتی از راه می رسید و چهره اش روز به روز به زردی میگرائید . مردم گروه گروه از خواب بیدار شده و زنجیرهای اسارت شیطان درون و برون یکجا از دست و پای خویش گسسته به جمع ابراهییمیان می پیوستند . باز صدای گرم ابوذرهای زمان مانند سعیدی  ایت.. طالقانی و ... همزمان با ندای ملکوتی امام که در سراسر ایران اسلامی طنین انداز بود . درست زمانی است که رزم که نفیسهایش به شمارش افتاده برای حتی لحظه ای دیگر زنده ماندن به هر جنایتی دست می زد ایت الله سید محمود طالقانی را برای چندمین بار باز دستگیر کرد . 2ایشان  سال بدون محاکمه در سختترین شرایط در زندان به سر برد . به جهت مشخص نبودن جرم و مدت محکومبت ، او وی را با کهولت سن و ضعف جسمانی به ده سال محکوم کرد .
57 هنگامی از زندان ستمشاهی بیرون امد که مدتها بود شاه در برابر موج اعتراض مردم مسلمان دچار شکست گشته و سرانجام درما نده گردید وکم کم    اثار ان را نماتیان کرد .
پائیز 57 از جمله ازادی زندانیان سیاسی در پائیز 57 بود . او اکنون با چشم خود می دید احساس کرد با مردمی دیگر روبروست . مردی که عازم به سوی هدف  مبدئ الله در مسیر لا اله الا الله و در پشت سر روح الله بودند .


در دورانی که در مهاباد سکونت داشت به اداء فریضه کلهم راء و کلهم مسئول ، خانه به خانه و محله به محله در شهر سیر می کرد . طوریکه بعد از دو سال سکونت در ان شهر به اخلاق و عادات مردم انجا کاملا آشنا گشته بطوریکه یک جامعه شناس با معیارهای اصیل اسلامی به شمار می رفت .
اولین کار شهید در ان شهرستان تشکیل جمعیتی از اهالی شیعه و سنی بود . و به این ترتیب با بسیاری از طلاب ، اساتید و اندیشمندان آشنا شد .

از آنجا که همیشه  اندیشه اتحاد جوامع اسلامی  را در سر می پروراند برای اظهار شور درونی خود به موضوعات مناسبی بر می خورد . لذا زمانی از مهاباد بیرون امد که از برخورد مناسب خود با افراد ، نهال دوستی را میان اقوام مختلف نشانده بود و توانسته بود قسمتی  از اندیشه خود را عملی کند . .
پس از بازگشت به موطن خویش ، نقده ، بزرگان و سیاسیون شهر او را فردی متفکر یافتند و مورد استقبال دوستان قرار گرفت  . به مرور ، مصاحبه های انجام شده  و سوالاتی  که میان مردم پاسخ می داد باعث شناخت هر چه بیشتر اهالی نسبت به تسلط او بر مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی منطقه و موجب شهرت روز افزونش می شد. حسن شهرت شهید و اندیشه های ژرف اسلامیش که در نطقهای ضد استعمار و استبداد او هویدا بود خائنان به حکومت اسلامی را همیشه به هراس می انداخت .


صفات نیک

۲۸
تیر

شهید علمی دارای تقویا اخلاقی تقوای دین یتقوای سیاسی و مصداق یا ایها الذین اتقو الله حق تقاته بود .
مراثی نبود . متظاهر نبود ظاهرش روشنگر   باطن و باطنش بیانگر ظاهرش بود . به انچه که می گفت عمل میکرد . و انچه اعمال او بود صادقانه و خالصانه بود . عامل گفتارش و مون به رفتارش بود . ظاهری اراسته و باطنی پیراسته و سیمائی نورانی و دلی پاک  برخوردار بود . منطقش ذکر  رویتش مذکر خدا و انسانی را معرفی از دنیا و متوجه به سرای اخرت می نمود. در توکل به خدا او در یکتا پرستی و در ولایت به خانداد رسالت و به مولایش امام عصر ایمانی حضوری داشت . نطقش ذکرش سکوتش فکر و اعتبار مشیش تواضع بود .